Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023

Βάσω Αλεξίου: Το δυνατό άρωμα γυναίκας στο δήμο Αγίου Δημητρίου

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΗ ΤΡΙΑΝΤΗ

Ένα από τα πρόσωπα τα οποία έχουν γράψει και γράφουν τη δική τους συμμετοχή, στα κοινά του Αγίου Δημητρίου, και όχι μόνο, είναι και η Βάσω Αλεξίου. Η δημοτική σύμβουλος η οποία συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο της Μαρίας Ανδρούτσου, με τη δημοτική παράταξη ΑλλάΖΟΥΜΕ την πόλη, εκπέμποντας δυνατό άρωμα γυναίκας. Από το 2014, έχει αναλάβει πολλές αρμοδιότητες στο πλαίσιο των θέσεων ευθύνης που της έχουν ανατεθεί, τις οποίες έχει φέρει εις πέρας με επιτυχία, ενώ και η επαγγελματική της δραστηριότητα, είναι πολύ πλούσια.

Η Βάσω Αλεξίου μίλησε για όλους και για όλα στο Brahaminews. gr. Αποκαλύφθηκε και παράλληλα αποκάλυψε τις μελλοντικές της βλέψεις και σχέδια. Δήλωσε δε λάτρης του χορού, καθώς όπως τόνισε: “Όλη μου η ζωή είναι ένας χορός” ενώ παράλληλα έδειξε απόλυτα έτοιμη και αποφασισμένη να προσφέρει για μία ακόμη φορά, τις υπηρεσίες της στον πολίτη του Αγίου Δημητρίου, διεκδικώντας και για τρίτη φορά την εμπιστοσύνη των δημοτών. Ας την απολαύσουμε…

 Ποια είναι η Βάσω Αλεξίου;

“Είμαι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Έχω μεταπτυχιακό στην αθλητική διοίκηση και δουλεύω χρόνια σε σχολεία. Εργάστηκα και στα δημοτικά σχολεία της περιοχής του Αγίου Δημητρίου, αλλά και στο πρόγραμμα γυναίκα και άθληση, του δήμου, επί οκτώ χρόνια, πριν εκλεγώ δημοτική σύμβουλος. Φέτος, είμαι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως γυμνάστρια και παράλληλα διδάσκω παραδοσιακούς χορούς από το 1999. 

Έχω γεννηθεί στη Γερμανία από Έλληνες γονείς μετανάστες. Κατάγομαι από Ήπειρο (από την πλευρά του πατέρα μου) και από Κρήτη (από την πλευρά της μητέρας μου). Είμαστε τρεις αδερφές ,επιστρέψαμε στην Ελλάδα όταν εγώ ήμουν δύο χρόνων και ζω στον Άγιο Δημήτριο από το 1998. Ο Άγιος Δημήτριος είναι η πόλη και ο τόπος που μένω κι αγαπώ και μέσα από τη δράση μου στο δημοτικό συμβούλιο πάντα διεκδικώ το καλύτερο γι’ αυτόν”. 

 vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png9_.png.png

Ποια είναι η σχέση σας με τον αθλητισμό;

“Είμαι άνθρωπος του αθλητισμού και ως εκ τούτου τα γήπεδα είναι ο φυσικός μου χώρος. Υπήρξα άλλωστε και αθλήτρια του στίβου και της σκοποβολής. Έχω δραστηριοποιηθεί ως προπονήτρια στον ΑΣΕ ΘΗΣΕΑ, ήμουν πρόεδρος στο σωματείο και τώρα είμαι στη θέση της Αντιπροέδρου.  Όταν ξεκίνησα ως προπονήτρια το 1998, είχαμε μόνο ένα γήπεδο στον Ασύρματο που ακόμη υπάρχει και λειτουργεί. Οι συνθήκες τότε, ήταν αρκετά δύσκολες, όμως ο τότε δήμαρχος Παντελής Ειρηνάκης άκουσε όλα μας τα αιτήματα και προχώρησε στην κατασκευή και των υπολοίπων γηπέδων τένις, που λειτουργούν ακόμη και είναι ο χώρος που βρισκόμαστε εδώ σήμερα”. 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png1_.png.png

Πως γίνεται κάποιος μέλος για να μπορεί να παίζει τένις;

“Το τένις είναι ένα άθλημα το οποίο μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούταν ένα άθλημα για λίγους, όμως τελικά μέσα από πολλή και σκληρή δουλειά ο Άγιος Δημήτριος γνώρισε το άθλημα, το αγκάλιασε και αυτή τη στιγμή έχει μεγάλη διείσδυση στον κόσμο.  Το να ασχοληθεί κάποιος ή κάποια είναι πια πολύ εύκολο αρκεί  να θέλει ν’ αθληθεί και να γυμναστεί και με βάση το πρόγραμμα τους/της επιλέγει τμήμα ανάλογα βέβαια με την ηλικία και το επίπεδο. Άλλωστε, είναι ένα άθλημα το οποίο μπορεί να ξεκινήσει κάποιος από 4 χρονών και να συνεχίζει να παίζει μέχρι τα 104 !

Έχουμε αυτή τη στιγμή μία πολύ καλή αγωνιστική ομάδα. Είμαστε στη Β’ κατηγορία και μετά από αιτήματα των κατοίκων και τη μεγάλη ζήτηση που έχει το άθλημα θα δημιουργηθεί στο χώρο πάνω από το υπόγειο πάρκινγκ του Δήμου δυο ακόμη πολυμορφικά γήπεδα που θα περιλαμβάνουν και το τένις”. 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png8_.png.png

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τα κοινά;

“Η συμμετοχή μου ξεκίνησε από το 2011 όταν ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Μετέχω» ο Θανάσης Βάσιος τον οποίο εκτιμώ πολύ και ήταν διευθυντής στο σχολείο που δούλευα τότε ως γυμνάστρια, μου πρότεινε να κατέβω στις εκλογές με το ψηφοδέλτιο του. 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png13.png.png

Το 2014 δέχτηκα πρόταση από τη Μαρία Ανδρούτσου, μια γυναίκα νέα, με καθαρή ματιά και όραμα για την πόλη και την πρόοδο της. Πίστεψα και πιστεύω ακόμη ότι πραγματικά μπορούσαμε να κάνουμε την αλλαγή. Να δημιουργήσουμε μια πόλη σύγχρονη και βιώσιμη, κάτι που αποδεικνύεται ρίχνοντας σήμερα μια ματιά σε όλα τα έργα, τα προγράμματα και την βελτίωση του Αγίου Δημητρίου. Ήθελα να συμμετέχω σε όλο αυτό με o,τι δυνάμεις είχα και έχω, με τις γνώσεις μου και την ενέργεια μου. Πράγματι, είδα την πόλη που αγαπώ και δραστηριοποιούμαι να βελτιώνεται μέρα με την ημέρα, να αλλάζει ουσιαστικά και οι παθογένειες του παρελθόντος να μένουν όντως πίσω μας”. 

 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png11.png.png

Η Μαρία Ανδρούτσου, με την εκλογή σας το 2014, σας ανέθεσε αμέσως καθήκοντα και αρμοδιότητες;

“Τα δύο πρώτα χρόνια ήμουν μέλος στην πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή και το 2017 η Δήμαρχος με όρισε Πρόεδρο του  Οργανισμού Παιδείας, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας (ΟΠΚΑΠ) μία πολύ σημαντική θέση ευθύνης. Οι αρμοδιότητες του ΟΠΚΑΠ αφορούν στη λειτουργία των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών της πόλης,  το κέντρο δημιουργικής απασχόλησης, το λεγόμενο ΚΔΑΠ, τη δημοτική κατασκήνωση  και το πρόγραμμα παιχνιδοδιακοπές, που είναι το καλοκαιρινό summer camp του Δήμου μας. 

Αξίζει να αναφέρω πως όλες αυτές οι δομές του Δήμου μας είναι εξαιρετικά σημαντικές για τις οικογένειες της πόλης, αφού συμβάλλουν και στηρίζουν ουσιαστικά την εναρμόνιση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή. Είναι δωρεάν για τους κατοίκους με εξαίρεση το πρόγραμμα των Παιχνιδοδιακοπών το οποίο έχει ένα συμβολικό αντίτιμο συμμετοχής. Σε αυτό το απαιτητικό πόστο έμεινα για δυόμιση χρόνια.  Έχουμε επτά βρεφονηπιακούς σταθμούς με πρότυπο παιδαγωγικό πρόγραμμα και οι οποίοι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους ιδιωτικούς. Το ΚΔΑΠ που βρίσκεται στην οδό Κωνσταντίνου και Ελένης, λειτούργησε για πρώτη φορά επί προεδρίας μου , με πρόγραμμα θερινής απασχόλησης. Επίσης,  εντάξαμε την εκμάθηση αγγλικών εντελώς δωρεάν για τα παιδάκια των παιδικών σταθμών, όπως επίσης και μαθήματα τένις. Παραδίδαμε δωρεάν μαθήματα στους παιδικούς μας σταθμούς, πολύ σημαντικό, για να έχουν τα παιδιά μια πρώτη επαφή με τον αθλητισμό συν μία ξένη γλώσσα ,εννοείται με παιγνιώδη μορφή. 

Θέλω όμως ιδιαίτερα να αναφερθώ σε μια δομή που αγαπώ ιδιαίτερα και θεωρώ πως έχω συμβάλλει πολύ στην επιτυχία της. Αναφέρομαι στη Δημοτική Κατασκήνωση της πόλης, που βρίσκεται σε μια ιδιόκτητη πευκόφυτη, έκταση στη Ραφήνα και ξεκίνησε τη λειτουργία της για πρώτη φορά επί Δημαρχίας Μαρίας Ανδρούτσου, η οποία από την πρώτη στιγμή πίστεψε στο θεσμό και με την εμπειρία της καταφέραμε να φτιάξουμε μια καταπληκτική δομή! Το μεγάλο στοίχημα ήταν να δημιουργήσουμε ένα πρότυπο κατασκηνωτικό πρόγραμμα, που θα λειτουργεί δωρεάν και θα προσφέρει στα παιδιά 12 ημέρες ξεγνοιασιάς, χαράς, σε απόλυτα φυσικό περιβάλλον μακριά από οθόνες κινητών και τηλεοράσεων. Έπειτα από 12 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας (φανταστείτε, ότι λειτούργησε με επιτυχία και με όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα ακόμη και την εποχή της πανδημίας) η αγάπη των παιδιών για την Κατασκήνωση της Χαράς, όπως ονομάζεται,  και την κατασκηνωτική εμπειρία είναι τόσο μεγάλη, που θέλουν να βρίσκονται σε αυτή ακόμα κι αν έχουν ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο ηλικίας. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί ένας πυρήνας στελεχών κατασκήνωσης τα οποία συνεχίζουν να συμμετέχουν σε αυτή από διάφορα πόστα και θέσεις. 

Όταν ήμουν Πρόεδρος στον ΟΠΚΑΠ το Κοινωνικό Φροντιστήριο ανήκε στις αρμοδιότητες του νομικού προσώπου. Το Κοινωνικό Φροντιστήριο είναι μια πρότυπη κοινωνική δομή, που τα δύσκολα χρόνια της κρίσης μέχρι και σήμερα στηρίζει οικογένειες της πόλης. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι πρόκειται για μια δομή που στηρίζεται αποκλειστικά στην ευγενική προσφορά και αλληλεγγύη των εθελοντών και εθελοντριών (καθηγητές/καθηγήτριες, διοικητικοί)”.

 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.2.png

Γιατί επιλέξατε την παράταξη της Μαρίας Ανδρούτσου;

Θεωρώ ότι η παράταξη της Μαρίας “Αλλάζουμε την πόλη” έχει ένα όραμα που είναι συμβατό με το δικό μου. Δηλαδή προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα. Να βάλουμε ένα λιθαράκι ο καθένας και καθεμία από εμάς γιατί πάνω απ’ όλα λειτουργούμε ομαδικά και γνώμονα πάντοτε το συμφέρον της πόλης.  Όταν βλέπω ότι η ομάδα προσπαθεί για το κοινό καλό είμαι μαζί και προσπαθούμε όλοι για τον ίδιο σκοπό. Οπότε αυτό ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στο να πω «ναι είμαι με τη Μαρία», αφού είδα έναν άνθρωπο χαρισματικό, διορατικό καθαρό και έντιμο. Γνωρίζει πολύ καλά, πέρα από την πόλη του Αγίου Δημητρίου, τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και αυτό μου δίνει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση”.

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png7_.png.png

Γιατί θα λέγατε σε ένα δημότη να ψηφίσει την παράταξή σας;

“Για να συνεχίσουμε το έργο μας. Ξεκάθαρα. Με κοπιώδεις προσπάθειες όλα αυτά τα χρόνια έχουμε βάλει τις βάσεις για εμβληματικά έργα, τα οποία βρίσκονται στη φάση της υλοποίησης. Μιλάω για την ανάπλαση της Αγίου Δημητρίου, του Ασυρμάτου και του Δημοτικού Κολυμβητηρίου. Είναι έργα που έχουν ξεκινήσει, έχουν δρομολογηθεί και θέλουμε να τα δούμε να ολοκληρώνονται”.

Μιλήστε μας για τα προγράμματα που ασχοληθήκατε 

“Μετά την επανεκλογή μου το 2019, η δήμαρχος μου εμπιστεύθηκε τη θέση της Προέδρου του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Περιβάλλοντος. Μάλιστα ήμουν η πρώτη γυναίκα πρόεδρος αυτού του νομικού προσώπου. Η αλήθεια είναι πως είχαμε να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις λόγω της πανδημίας και είμαι πολύ υπερήφανη διότι σε όλες τις εκδηλώσεις μας την περίοδο της πανδημίας δεν κάναμε καμιά έκπτωση στο πρόγραμμα, βάζοντας πάντα στο επίκεντρο τους πολίτες που η ψυχαγωγία τους είχε λείψει τόσο πολύ, και στηρίζοντας ταυτόχρονα τους ανθρώπους του πολιτισμού των οποίων ο κλάδος επλήγη επί Covid. 

Στις αρμοδιότητες ως πρόεδρος του ΟΠΑΠ μου είχα να διαχειριστώ τη λειτουργία σειρά δομών: το δημοτικό ωδείο, τον τομέα χορού, τη δημοτική βιβλιοθήκη, τα εικαστικά και αθλητικά προγράμματα του Δήμου, τις ομάδες θεάτρου, όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα φεστιβάλ και τον κινηματογράφο (μιλάω για το open air festival stroggylo), αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων ολοκλήρου του Δήμου. Και μάλιστα, όπως προανάφερα, σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, λόγω της πανδημίας. 

Τέλος, έχω διατελέσει εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος σε όλα τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης, στην δημοτική κατασκήνωση, τις παιχνιδοδιακοπές – αθλοδιακοπές και υπεύθυνη για τη λειτουργία της κολυμβητικής δεξαμενής που βρίσκεται στο ΕΕΕΕΚ και υλοποιούνται δημοτικά προγράμματα baby swimming και aqua aerobic”.  

 vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png3_.png.png

Θα κατέβετε πάλι υποψήφια; Έχετε να παρουσιάσετε προτάσεις;

Ναι θα κατέβω. Φυσικά. Είμαι πάντα έτοιμη. Το αντικείμενό μου είναι ο χώρος του αθλητισμού, του παιδιού, της δημιουργικής και αθλητικής απασχόλησης και γενικά οτιδήποτε έχει να κάνει με τα παιδιά που είναι το μέλλον αυτού του τόπου. 

Όπως ανέφερα και πριν, η ομαδική δουλειά είναι κάτι που χαρακτηρίζει αυτή τη Διοίκηση. Οι προτάσεις όλων μας αποτελούν σημείο διαλόγου, ενσωματώνονται στη δράση μας και επειδή είμαστε σε προεκλογική περίοδο, θα κάνετε λίγη υπομονή και το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθούν μέσω του προγράμματος μας!” 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png6_.png.png

Ποια είναι η συμμετοχή των γυναικών στα κοινά;

“Δεν είναι εύκολο για μια νέα γυναίκα να συμμετέχει στα κοινά. Μπορεί να παίρνει την απόφαση και να εκλέγεται, είναι δύσκολο όμως να παραμείνει όταν οι απαιτήσεις της καθημερινότητας και οι πολλαπλοί ρόλοι με τους οποίους είναι επιφορτισμένες οι σύγχρονες γυναίκες τις σταματούν. Χρειάζεται στήριξη από την Πολιτεία, προγράμματα ενδυνάμωσης, ενημέρωσης και ενθάρρυνσης των γυναικών για να συμμετέχουν. Όπως ακριβώς συμβαίνει σε άλλες χώρες. 

Πολλές φορές υπάρχει σεξιστική γενικά συμπεριφορά προς τις γυναίκες που βρίσκονται σε θέση ευθύνης. Και τι εννοώ με αυτό: προσωπικά έχω βιώσει από μερίδα ανδρών όσο ήμουν πρόεδρος του ΟΠΑΠ συμπεριφορές που θεωρώ ότι αν ήμουν άνδρας δεν θα τις εισέπραττα. Ήταν ξεκάθαρα σεξιστικές, υποτιμητικές και προσβλητικές χωρίς επιχειρήματα που να τις δικαιολογούν”. 

Σας προβληματίζουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές που πλησιάζουν;

“Είμαι πολύ αισιόδοξη. Η πόλη μας έχει αλλάξει μόνο προς το καλύτερο και νιώθω πολύ υπερήφανη που ήμουν μέρος αυτής της αλλαγής. Θεωρώ ότι η ομαδικότητα και η σύμπνοια απόψεων είναι το μυστικό της επιτυχίας μας. 

Έχουμε ένα ψηφοδέλτιο πολύ δυνατό, με ανθρώπους που γνωρίζουν την πόλη και τις ιδιαιτερότητες της, αλλά και με εμπειρία στην τοπική αυτοδιοίκηση. Είναι καθαροί και ειλικρινείς. Και όπως έλεγε ο Καζαντζάκης, «Φτάσε όπου δεν μπορείς. Να μην ντραπείς αν έπαιξες καλά κι έχασες. Να ντραπείς αν έπαιξες κακά και κέρδισες»”.

Όταν σας συναντούν οι δημότες στο δρόμο, τι σας λένε;

Με φωνάζουν με το μικρό μου όνομα. Γεια σου Βασούλα κι αυτό με χαροποιεί. Δεν θα με πουν κυρία Αλεξίου. Δεν θα με πουν πρόεδρε. Ο κόσμος με γνωρίζει με το μικρό μου όνομα και με πιστεύει γιατί μιλώ πάντα με ειλικρίνεια. Έτσι είμαι!” 

vasw-alexioy-to-dynato-rwma-gynaikas-sto-dimo-agioy-dimitrioy-ti-dilwnei-sto-Brahaminews.gr-brahaminewsgr.png4_.png.png.png

Υπάρχει κάτι που σας φοβίζει;

Γενικά, δεν με φοβίζει τίποτα. Ως άνθρωπος τις προκλήσεις της ζωής τις κοιτώ κατάματα. Μέχρι σήμερα είμαι καλά με τη συνείδησή μου γιατί έχω προσπαθήσει Και έχω κάνει το καλύτερο δυνατό. Είμαι άνθρωπος που αγωνίζομαι και δεν τα παρατάω, αν θεωρώ ότι κάτι είναι σωστό και αξίζει”.
 

Ποιος θα είναι ο λόγος που θα σας κάνει ν’ αποχωρήσετε από τα κοινά;

“Είναι ξεκάθαρο για μένα: Όταν δεν θα βρίσκω χαρά με αυτά που ασχολούμαι”. 

Πως περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας;

Ταξιδεύω. Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια και οι αποδράσεις. Θεωρώ την Ελλάδα μια από τις πιο όμορφες χώρες του κόσμου. Είναι το οξυγόνο και η ανάσα μου. Όταν μπορώ όμως πάω και στη Γαλλία, γιατί εκεί μένει μόνιμα η αδερφή μου. 

Ακόμη μου αρέσει να βλέπω τα σύννεφα, να περπατάω στη θάλασσα, να ασχολούμαι με τη Ζωή τη γάτα μου, να βρίσκομαι με αγαπημένους ανθρώπους, να χορεύω, ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΧΟΡΕΥΩ γιατί όλη μου η ζωή είναι ένας χορός!”.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου